THE DUTCH WEED BAR
In opdracht van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) brachten we Nederland naar het hart van Europa’s grootste vakbeurs voor zakelijke evenementen met een unieke activatie: The Dutch Weed Bar. Als onderdeel van de campagne om Nederland te positioneren als een duurzame en aantrekkelijke zakelijke bestemming op de IMEX-beurs in Frankfurt, boden we bezoekers een voorproefje van de Nederlandse cultuur met een creatieve twist.
Om vooraf nieuwsgierigheid te creëren, maakten we gebruik van teasende aankondigingen via persberichten en sociale media. Bezoekers werden uitgenodigd om The Dutch Weed Bar te komen ervaren, wat zorgde voor een buzz rondom de activatie.
Nieuwsgierige bezoekers die de Nederlandse stand bezochten, werden bij aankomst verrast door een opvallende snackautomaat zoals we die uit het Nederlandse straatbeeld kennen, maar dan met een innovatieve twist. In plaats van traditionele snacks biedt deze automatiek van gezonde lekkernijen van eigen zeebodem aan! De duurzame zeewiersnacks van ‘The Dutch Seaweed Bar’ komen rechtstreeks uit Nederlands grootste natuurgebied: de Oosterschelde. Signing met de tekst ‘Try and sea for yourself’ nodigde de bezoekers uit om een vakje in de snackmuur te openen.
Standbezoekers ontvingen de zeewier crisps in een kartonnen doosje waarop facts & figures te lezen waren over Nederland als bestemming voor zakelijke evenementen. Zo maakten ze kennis met een gezonde snack van Nederlandse zeebodem en leerden ze tegelijkertijd meer over het land!