WINTERCAMPAGNE
Duurzaam merkactivatiebureau The Groundbreakers ontwikkelde voor Zwitserland Toerisme Benelux een crossmediale campagne om te laten zien wat de Zwitserse winter te bieden heeft. Schitterende natuur, brede pistes en sfeervolle bergdorpjes – pure winter beleef je in Zwitserland. De ‘pure winter’ campagne werd breed verspreid op on- en offline kanalen door de inzet van social media, advertenties in de krant, schermen op stations, abri’s in de randstad en guerrilla marketing met watergraffiti.
De campagne kwam tot leven tijdens een opvallende merkactivatie op de Zuidas in Amsterdam en in de stationshal van Utrecht Centraal. Om duurzaam reizen naar Zwitserland te promoten, konden reizigers tijdens dit meerdaagse event slapend treintickets naar Zwitserland winnen. Het enige wat ze daarvoor hoefden te doen, was 6 uur doorbrengen in een pop-up treincabine. Het animo voor deelname aan de merkactivatie was enorm; binnen no-time melden zich meer dan 900 mensen om deel te nemen. De merkactivatie was een groot succes en tientallen mensen werden blij gemaakt met een reis naar Zwitserland.
Met de online campagne van vijf weken werden meer dan 2.5 miljoen personen bereikt. Middels twee weken out-of-home advertising en de live merkactivaties in Amsterdam en Utrecht hebben naar schatting 4.4 miljoen personen de campagne gezien. ‘Pure winter beleef je in Zwitserland’ was de belangrijkste boodschap die we namens Zwitserland Toerisme met de campagne wilden overbrengen. En als je op Zwitserse wintervakantie gaat, reis dan duurzaam en pak de trein.