THE GROUNDBREAKERS PRODUCEERT LUDIEKE MERKACTIVATIE VOOR ZWITSERLAND TOERISME
Deze week vindt een opvallende merkactivatie voor Zwitserland Toerisme plaats op station Utrecht Centraal. Om de nieuwe nachttrein te promoten, kunnen reizigers tijdens dit event slapend treintickets winnen. Het enige wat ze hoeven te doen, is 6 uur doorbrengen in een pop-up treincabine in de stationshal. Het animo voor deelname aan de merkactivatie is enorm; binnen enkele dagen melden zich meer dan 900 mensen. Merkactivatiebureau The Groundbreakers ontwikkelde de campagne en bijbehorende merkactivatie voor het nationale toerismebureau.
Ludieke merkactivatie
Vanaf 12 december gaat de nieuwe nachttrein – NightJet – rijden tussen Nederland en Zwitserland. Om deze nieuwe trein en de duurzame verbinding naar de Zwitserse bergen te promoten, werd merkactivatiebureau The Groundbreakers gevraagd een mediagenieke activatie te ontwikkelen. Hiervoor heeft het bureau middenin de stationshal een pop-up slaapcabine van een trein nagebouwd. Reizigers kunnen zich aanmelden om 6 uur lang in de cabine door te brengen en winnen daar tickets voor de nachttrein mee. Het evenement vindt deze week plaats op station Utrecht Centraal en van 15 t/m 19 november bij station Amsterdam Zuid.
Pure winter
De activatie is onderdeel van de ‘Pure winter’ campagne die The Groundbreakers in opdracht van Zwitserland Toerisme Benelux heeft ontwikkeld. De wintercampagne is de komende weken on- en offline terug te zien op schermen op stations, abri’s in de randstad en via social media. ‘Pure winter beleef je in Zwitserland’ is de belangrijkste boodschap die Zwitserland Toerisme met de campagne wil overbrengen. En als je op Zwitserse wintervakantie gaat, reis dan duurzaam en pak de trein.