+123 456 678 890 info@mysite.com Main street 12

Merkbelevingen op een duurzame manier

The Groundbreakers ontwikkelt brand experiences op de meest duurzame manier.
Hieronder vertellen we je graag de belangrijkste dingen die we doen op het gebied van
duurzaamheid en wat ons een groen merkactivatiebureau maakt.

Positieve impact

Van het begin tot aan het einde van ons werkproces maken we bewuste keuzes om negatieve impact op milieu en maatschappij te minimaliseren. We werken het liefst met toeleveranciers die, net als wij, duurzaamheid belangrijk vinden en een groenere optie bieden dan de concurrent. Daarbij zoeken we altijd naar kansen binnen een project om lokaal of maatschappelijk iets positiefs bij te dragen. Bij de conceptontwikkeling van events en merkactivaties ligt onze focus dan ook op het creëren van positieve impact in de breedste zin van het woord.

Materialen

Voor de ontwikkeling van onze merkactivaties gebruiken we duurzame productiematerialen. Voorafgaand aan de productie onderzoeken we hoe grondstoffen verkregen zijn en op welke manier we zoveel mogelijk materiaal circulair kunnen houden. We kiezen duurzaam verkregen of gerecyclede materialen, hergebruiken zoveel mogelijk materiaal voor volgende activaties en zorgen ervoor dat het overgebleven materiaal een tweede leven krijgt. We ontwikkelen brand experiences in-house waardoor we helder zicht hebben op het gehele productieproces en deze continu kunnen optimaliseren.

CO2 uitstoot

We minimaliseren onze CO2 uitstoot. Dit doen we bijvoorbeeld door gebruik te maken van een elektrisch wagenpark, materialen te huren of duurzaam in te kopen en te werken onder een groen dak met zonnepanelen. Onze ambities reiken verder, zo opereren we sinds 2024 CO2 positief.

Beweging in de branche

We dragen bij aan de vergroening van onze branche door actief kennis te delen en samen te werken met duurzame toeleveranciers. Zo schrijven we maandelijks inspiratieartikelen over duurzame initiatieven of bedrijven, zet onze creative director Martijn zich als bestuurslid bij branchevereniging IDEA in voor het vergroenen van de evenementenbranche en is sales & production lead Lilian de eerste green ambassador.

Duurzame samenwerking

Voor elke nieuwe klant, kopen we bunds van Justdiggit. Deze Nederlandse non profit zet zich in om klimaatverandering tegen te gaan door Afrika te vergroenen. Een bund is een halvemaanvormige kuil die regenwater opvangt in droge gebieden waardoor vegetatie herstelt. Deze bunds staan symbool voor de vruchtbare en duurzame relatie die we als The Groundbreakers graag met onze klanten aangaan.


Wil je samen merkbelevingen met positieve impact organiseren? Neem contact op!