THE GROUNDBREAKERS WINT GOUDEN GIRAFFE VOOR MEEST DUURZAME EVENT
De ‘Bring Your Own’ activatie voor de Nederlandse Spoorwegen is bekroond met een felbegeerde Gouden Giraffe. Merkactivatiebureau The Groundbreakers mocht in de TheaterHangaar in Katwijk de Gouden Giraffe voor het meest duurzame event in ontvangst nemen.
Oscars van de eventbranche
De Gouden Giraffe Event Awards – ook wel de Oscars van de Nederlandse evenementenbranche genoemd – erkent jaarlijks de meest onderscheidende en impactvolle events. De jury van de Gouden Giraffe bestaat uit marcom- en eventprofessionals die alle inzending en live pitchpresentaties beoordelen waarna een onderbouwde ranking per categorie ontstaat.
Bring Your Own = The Way To Go
The Groundbreakers en NS deden samen mee met de ‘Bring Your Own’ activatie in de categorieën PR & Mediawaarde en Duurzaamheid. De inzending betrof een mediagenieke activatie die awareness creëerde voor de campagne van NS en reizigers activeerde om hun wegwerpbeker te vervangen voor een eigen herbruikbare beker. Gedurende de vier activatiedagen gooiden honderden reizigers hun allerlaatste wegwerpbeker ooit weg en werden maar liefst 15,2 miljoen mensen bereikt. Bijzonder aan het concept is dat de activatie – geheel passend bij de doelstelling – ook duurzaam geproduceerd is
“Wat opvalt is dat iedereen duurzaamheid hoog op de agenda heeft staan. Het komt zeker terug in de concepten die voorbij zijn gekomen, maar er zijn een aantal die daarin excelleren.” – Jurylid Paul Gruijthuijsen
Groene Giraffe
Tijdens de awarduitreiking in TheaterHangaar mocht The Groundbreakers de Gouden Giraffe voor het meest duurzame event in ontvangst nemen. Jurylid Paul Gruijthuijsen zei daarover het volgende tijdens de show: ‘Van alle deelnemers heeft The Groundbreakers het beste, gedurende het hele concept en traject, het thema duurzaamheid kunnen ademen en uitstralen’. Naast het winnen van de eerste Groene Giraffe, eindigde de activatie ook in de top 3 events binnen de categorie PR & Mediawaarde.
Positieve impact
We zijn als team ongelooflijk trots dat we met deze merkactivatie de duurzaamheid award van de Nederlandse evenementenbranche in de wacht hebben gesleept. Speciale dank aan het team van NS voor het vertrouwen en de jarenlange samenwerking. Wat is het tof om te werken met merken en mensen die positieve impact willen maken zoals jullie!
Benieuwd naar de case? Bekijk de video hieronder of ga naar de casepagina.